Thursday, March 25, 2010

ကယ္ခၽြတ္ရွင္ႂကြလာျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အနာဂတၱိကာလ။


``ျမည္းစမ္းသူသာ ေရာင့္ရဲျခင္းရွိ၍၊ မျမည္းစမ္းသူသည္ ၀လင္ေရာင့္ရဲႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္´´
              ``တမလြန္ေနာင္ေရးအကၽြတ္တရားအား ကိုယ္တိုင္ခံယူမွရေပမည္၊ ေဆြမ်ိဳးသားျခင္းမ်ားႏွင့္ မစပ္ဆိုင္ေပ´´
                                          Inta Chanthavongsouk

ကယ္တင္ရွင္ႂကြလာမည့္အနာဂတၱိစကားေတာ္။

ယခင္ေျပာခဲ့သကဲ့သို႕ ကၽြႏု္ပ္တို႕ႏိုင္ငံတြင္း တေဘာင္စကားမွာ ``ဗုဒၶကြယ္သြား၊ ေမတၱာဘုရား၊ ႂကြျမန္း၍လာ၊ ကယ္မည္အမွန္´´ ဆိုသည့္အရာပင္ျဖစ္သည္။
              ``ထိုအရွင္သည္ ေက်းလက္ဇနပုဒ္တြင္ ႏြမ္းပါးစြာေမြးဖြားျခင္းကို ခံရျငားလည္း၊ ႀကီးစြာေသာ တန္ခိုးရွိေတာ္မူ၏။ ထိုသူ၏ ခႏၶာတြင္ ဒါဏ္ခ်က္ရာေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႕သည္  မၾကည့္မျမင္လိုၾက၊ ထိုအရွင္ႂကြလာခ်ိန္တြင္ ပမာမခန္႕ျပဳသူမ်ား စီရင္ျခင္းကိုခံရ၍၊ ရိုေသခန္႕ျငားေသာသူမူကား အပါယ္ငရဲသို႕ မေရာက္ရ´´ ဆိုေသာ ရိုးရာတေဘာင့္စကားအတိုင္း ခရစ္ေတာ္အေၾကာင္း ေလ့လာရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္တို႕ အခ်င္းအရာကာလကို ရွင္းလင္းစြာသိျမင္လာေလေတာ့သည္။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားတို႕သည္ ၏သည္မလြဲ အေသးစိတ္ေအာက္ပါအတိုင္း ေလ့လာခဲ့ပါသည္။

က။  ``ဗုဒၶကြယ္သြား၊ ေမတၱာဘုရား၊´´
              ေဂါတမက အထက္ပါအနာဂတၱိစကားကို ေျပာခဲ့ၿပီးႏွစ္ငါးရာ ေလးဆယ့္သံုး ( ၅၄၃ )အေရာက္တြင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရားႂကြလာေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ေဂါတမက သူ၏သာသနာတြင္ အမ်ဳိးသမီး ရဟန္းျပဳခဲ့ပါက သူ၏သာသနာသည္ ၅၀၀သာတည္မည္ဟု ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ၊ အမ်ိဳးသမီးသည္ သာသနာ့ေဘာင္သို႕ ၀င္ေရာက္သည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႕သိရွိခဲ့ၾကရေလၿပီ။

ခ။ ``ေက်းလက္ဇနပုဒ္၌ ႏြမ္းပါးစြာေမြးဖြား´´
              ခရစ္ေတာ္သည္ ကတိေတာ္အတိုင္း ရွင္ဘုရင္ႏြယ္ ဒါ၀ိဒ္အမ်ိဳးျဖစ္ေသာ္လည္း၊ လက္သမားတည္းဟူေသာ ေယာသပ္အားျဖင့္ လူ႕ဇာတိကို ခံယူခဲ့ကာ က်ည္လည္ခဲ့ရေလသည္ ( မႆဲ ၁၃း၅၅ )။ ဖြားျမင္ျခင္းကို ခံယူရာတြင္ နန္းေတာ္တြင္း၌ မဟုတ္ ႏြားစားခြက္ထဲတြင္ျဖစ္သည္ ( လုကာ ၂း၆-၇ )။ ဖြားျမင္ေတာ္မူရာတြင္ ဗက္သလင္ဟင္သည္လည္း လူတကာ၏ အထင္ေသးျခင္းခံရေသာ ေက်းလက္ဇနပုဒ္ပင္ျဖစ္သည္ ( မိကၡာ ၅း၂၊ မႆဲ ၂း၁-၆ )။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအခ်င္းအရာတို႕သည္ သမၼာက်မ္းစာႏွင့္သာမက ဗုဒၶ၏ အနာဂတၱိစကားတို႕ႏွင့္လည္း ကိုက္ညီကာ ၏သည္မလြဲ ထပ္အပ္မကြာျဖစ္ေလသည္။

ဂ။ ``ႀကီးစြာေသာ တန္ခိုးရွင္´´
              ကၽြႏု္ပ္တို႕သည္ အဂၤလိပ္သင္ၾကားေရး အတန္းတြင္ ခရစ္ေတာ္၏ သက္ေတာ္စဥ္ကို ဖတ္ရႈရာတြင္ လူထုအၾကားတြင္ ႀကီးစြာေသာ တန္ခိုးမ်ားျပသေတာ္မူခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ နာမက်န္းေသာသူတို႕ကို က်န္းမာေစျခင္း ( မႆဲ ၁၅း၂၉-၃၁) နတ္ဆိုးတို႕ကိုႏွင္ထုတ္ျခင္း ( မႆဲ ၈း၈-၃၄)၊ ေရေပၚတြင္ စၾကႍႂကြေတာ္မူျခင္း ( မႆဲ ၁၄း၂၅-၂၇) ၊ ေသသူတို႕ကို ထေျမာက္ေစျခင္း ( ေယာ ၁၁း၃၈-၄၅ )၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေသျခင္းမာရ္ကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ( ေယာ ၂၀း၁-၁၀)။ ၎တို႕သည္ ေလာက၌ အႏႈိင္းမဲ့၊ အတုမဲ့ေသာ ျပဳေတာ္မူခဲ့ေသာ ႀကီးစြာေသာ တန္ခိုးနိမိတ္လကၡဏာတို႕ပင္ျဖစ္ေလသည္။

ဃ။ ``ႀကီးစြာေသာ ဒါဏ္ခ်က္ေတာ္မ်ား´´
              ဧ၀ံေဂလိ ေလးက်မ္းတြင္ မတရားစြာ ရံုးတင္စစ္ေဆးျခင္းခံရၿပီး ႀကီးစြာေသာ ရိုက္ႏွက္ျခင္းကို ခံရေတာ္မူေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားပါသည္ ( လု ၂၂း၆၃-၆၅၊ ၂၃း၁၆-၁၇၊ မႆဲ ၂၇း၂၇-၃၁)။ ထို႕အျပင္ ခရစ္ေတာ္အား လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္ အေသသတ္ျခင္းကိုခံေတာ္မူခဲ့ရေလသည္ ( ေယာ ၁၉း၁၈) သာမက နံေဘးေတာ္အားလံွႏွင့္ ထိုးေဖါက္ခဲ့ၾကေလသည္ ( ေယာ ၁၉း၃၄)။ ထိုအခ်င္းအရာအားလံုးတို႕သည္ ဗုဒၶေဂါတမ၏ အနာဂတၱိစကားေတာ္မ်ားတြင္ ရုပ္လံုးေဖၚျပဆိုထားျပီးျဖစ္ေလသည္။ ရိုက္ႏွက္ျခင္း၊ ဒါဏ္ခ်က္ရာအျပည့္ျဖင့္ လူပံုအလယ္တြင္ အရွက္ကြဲျခင္းခံရၿပီး ျမင္ရသူအဖို႕ ေက်ာခိုင္းၾကမည္ဟူ၍ ဆိုထားေလသည္။ လူအေပါင္းတို႔သည္ လက္ခံယံုၾကည္မည့္အစား ပမာမခန္႕ျပဳၾကသည္မွာ အဆန္းတၾကယ္မဟုတ္ေတာ့ပါေလ။
              သမၼာက်မ္းစာတြင္ ေယာ ၃း၁၈ ၌ `` ထိုသူကို ယံုၾကည္ေသာသူသည္ အျပစ္စီရင္ျခင္းကို မခံရ၊ မယံုၾကည္ေသာသူမူကား ယခုပင္စီရင္ျခင္းကိုခံရၿပီ´´ ဟူ၍ ဆိုထားေလသည္။ ေယာ ၃း၃၆ တြင္ `` သားေတာ္ကို ယံုၾကည္ေသာသူသည္ ထာ၀ရအသက္ကိုရ၏၊ သားေတာ္ကို မယံုၾကည္ေသာသူမူကား ထာ၀ရအသက္ကို မေတြ႕ရ ဘုရားသခင္၏ အမ်က္ေတာ္သည္ သူ႕အေပၚတြင္တည္ေန၏´´ ဟူ၍ ဆိုထားပါသည္။
              မႆဲ  ၁၀း၃၂-၃၃ တြင္ `` အၾကင္သူသည္ လူတို႔ေရွ႔မွာငါ့ကိုဝန္ခံအ့ံ၊ ေကာင္းကင္ဘံု၌ရွိေသာ ငါ၏ခမည္းေတာ္ေရွ႔မွာ ထိုသူကိုငါဝန္ခံမည္။ အၾကင္သူသည္ လူတို႔ေရွ႔မွာ ငါ့ကိုျငင္းပယ္အံ့၊ ေကာင္းကင္ဘံု၌ရွိေသာ ငါ၏ခမည္းေတာ္ေရွ႔မွာ ထိုသူကိုငါျငင္းပယ္မည္။
တဖန္ ေရာမ ၁၀း၉ တြင္ `` အဘယ္သို႔နည္း ဟူမူကား သင္သည္ သခင္ေယရႈကို ႏႈတ္ျဖင့္ဝန္ခံ၍၊ ဘုရားသခင္သည္ သူ႔ကိုေသျခင္းမွ ထေျမာက္ေစေတာ္မူၿပီဟု စိတ္ႏွလံုးထဲ၌ ယံုၾကည္လွ်င္ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ေရာက္လိမ့္မည္။´´ ဆိုထားေတာ္မူေလသည္။ ဗ်ာဒိတ္ ၂၀း၁၉ တြင္ ``အသက္စာေစာင္၌ စာရင္းမ၀င္ေသာ သူရွိသမွ်တို႔သည္ မီးအိုင္ထဲသို႕ ခ်ပစ္ေတာ္မူ၏´´ဟူ၍ဆိုထားေလသည္။ ထိုမီးအိုင္သည္ လူသားတို႕အတြက္ ဒုတိယႏွင့္ ေနာက္ဆံုး စီရင္ျခင္းတရားပင္ျဖစ္ေလသည္။ ကယ္ခၽြတ္ရွင္၏ အသက္စာေစာင္စာရင္းတြင္ ေရးမွတ္ျခင္းခံရေသာသူတို႕မူကား ေကာင္းကင္သစ္ႏွင့္ ေျမႀကီးသစ္တြင္ ခရစ္ေတာ္၏ ကတိေတာ္ႏွင့္အညီျပင္ဆင္ထားေသာ နန္းအမတ အႏၱမပန္းတိုင္ သုခခ်မ္းသာကို ခံစားၾကရေပမည္။
              ``အျပစ္သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူသည္ မီးအိုင္ထဲ့သို႕ ပစ္ခ်ျခင္းခံရသည္မဟုတ္၊ ခရစ္ေတာ္ဘုရားေပးေသာ အျပစ္လြတ္ျခင္းတရားကို လက္မခံေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ျဖစ္သည္´´
Inta Chanthavongsouk

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More