Friday, February 19, 2010

လီဇယ္ သီလေၾကာင္တို႔လုပ္ဇာတ္

ယေန႔ဤအေျဖလႊာမ်ားတြင္ အေဆြေက်နပ္မႈရရွိသည္ေသာ္၄င္း၊ မရွိသည္ေသာ္၄င္း အေဆြသိေစရန္ ကြ်ႏု္ပ္ေရးသား သိေစလိုေသာအရာမွာ အေဆြတို႔သည္ အျခားသူတပါးက မိမိတို႔အား ေရးသားေျခပေသာအခါတြင္ လံုးဝႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္း မရွိၾကပါပဲလွ်က္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ကား သူတပါးဘာသာတရားကို ထင္သလို ခ်ယ္လွယ္ျခင္းျပဳျခင္း၊ မဟုတ္တမ္းရား ေရးသားျခင္း၊ ထုတ္ေဝျခင္း စသည္တို႔သည္ကား အဆင့္အတန္းမွန္ကို ျပသေနေသာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏အႏြယ္ကို လူေရွ႔သူေရွ႔တြင္ အရွက္ကြဲေစေသာ အမ်ိဳးယုတ္သစၥာမရွိေသာသူမ်ာမွပင္ျဖစ္သည္။


အထက္ပါ အေမးအေျဖမ်ားႏွင့္ ပါတ္သက္ျပီး စာေမးသူအေနျဖင့္ မဟုတ္တမ္းရားမ်ားကို ေရးထားသည္ကို ဦးစြာ ရွင္းလင္းလိုပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ


(၁ ) ပလန္းနက္မွ ေျပးထြက္သြားျခင္းဟူသည္ ဘယ္ေတာ့မွ ရွိမည္မဟုတ္ပါ အေၾကာင္းအရင္းမွာကား အႀကိမ္ႀကိမ္ ပိတ္ပင္ခံလိုက္ရေသာေၾကာင္းသာလွ်င္ အမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဝင္ေရာက္ကာ ေရးသားရျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္ကို ဦးစြာ သိမွတ္ရန္။


(၂) မဟုတ္တမ္းရာေရးထားသည္မွ်ားကို အမွန္ႀကိဳက္ေသာသူမ်ားက ဘယ္ေသာအခါမွ လက္ပိုက္၍ ၾကည့္ေနႏိုင္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ တေန႔ေန႔တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ အမွန္ဟူသည္ ေပၚလာမည္မလြဲဆိုသည္ကို သိရွိထားရန္။


(၃) ေမွာင္ခို တရားဝင္ျဖင့္ ဖြင့္လစ္ထားေသာ ပလန္းနက္မွ ေၾကာင္သူေတာ္အမ်ားစုသည္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား ထားရွိသည္ဟုဆိုေသာ္ျငားလည္း ထိုစည္းကမ္းတို႔မည္သည္ လိုရာဆြဲေတြးေရးေသာ စည္းကမ္းမ်ားျဖစ္သည္ကို အားလံုးကသိေသာေၾကာင့္ တေန႔ တရား၏ အဆိုအတိုင္း ဒုကၡေရာက္ရမည္ကို သိထားေစလိုပါသည္။


ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ရွိ ေမးထားေသာ ေမးခြန္းမ်ားကိုကား သင္းအုပ္ဆရာမ်ားကိုပင္ ေခၚဆိုေမးျမန္းရန္မလို၊ အနီးအနားရွိ ဥပုဒ္စာေျဖ ကေလးသူငယ္မ်ားကိုပင္ ေမးပါက ေျဖေပးႏိုင္ေသာ ေမးခြန္းမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ပညာရွိသတိျဖစ္ခဲဆိုသည့္အတိုင္း သတိလက္လြတ္ျဖစ္သြားေသာ အေဆြအတြက္ဤေနရာမွေရးသား ေျဖရွင္းေပလိုက္ရပါေတာ့သည္။


ေမးခြန္း(၁)အေနနဲ႕
ထုိေၾကာင့္၊ ထာဝရဘုရားသည္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ နိမိတ္လကၡဏာကုိ သင္တုိ႔အားေပးေတာ္မူမည္၊၊ ၾကည့္ရႈေလာ့၊၊ သတုိ႔သမီးကညာသည္၊ ပဋိသေႏၶယူ၍၊ သားေယာက်္ားကုိ ဘြားျမင္ လတံ့၊၊ ထုိသားကုိ ဧမာေႏြလအမည္ျဖင့္ မွည့္ရလတံ့၊၊ (ေဟရွာယအနာဂတိၱက်မ္း ၇:၁၄)


အခုက်မ္းပုိဒ္ဟာ ခရစ္ရွန္ေတြထဲမွာ ေတာ္ေတာ္အကိုးအကားမ်ားပါတယ္။ ဆူးေလနားက ဧမာေႏြလဘုရားေက်ာင္း ဆိုတဲ့နာမည္ကလည္း ဒီက်မ္းပိုဒ္ထဲကလာတာျဖစ္ပါတယ္။ အေရးလည္းပါပါတယ္။ ခရစ္ရွန္ေတြတဖြဖြေျပာေနတဲ့ အပ်ဳိစင္မာရီကေန ေယရႈကုိေမြးဖြားလိမ့္မယ္လို႕ ဗ်ာဒိတ္ေပးထားတာပါဆိုျပီး ခရစ္ရွန္ေတြယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာသတို႕သမီးကညာဆိုတာကို မူရင္းဟီဘရူးလိုဖတ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ငယ္ရြယ္ေသာအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္က ကုိယ္ဝန္ရျပီးကေလးေမြးလိမ့္မယ္လို႕ လြယ္လြယ္ေလးပဲေျပာထားတာပါပဲ။ ေယရႈကုိဘုရားသခင္အျဖစ္ သရဏဂံုတင္ခ်င္တဲ့ ေယရႈေနာက္လိုက္ေတြရဲ႕လက္ရာ လိုရာဆြဲဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မူရင္းဟီဘရူးစာေၾကာင္းကုိကူးျပပါမယ္
לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּאֵלခရစ္ရွန္မ်ားအေနနဲ႕ အေကာင္းဆံုးလုပ္သင့္တာကေတာ့ ဟီဘရူးစာတတ္တဲ့ ဖာသာေတြ သင္းအုပ္ေတြဆီသြားျပီး ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲဆိုတာေခါင္းခ်င္းဆိုင္ေဆြးေႏြးဖို႕ပါပဲ။

စကားခ်ပ္အေနနဲ႕ မာရီဟာအပ်ဳိစင္ျဖစ္ခဲ့ပံုမေပၚပါဘူး။ ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ့ လုကာ ၁:၅၆ မွာ မာရီဟာ သူ႕ရဲ႕အမ်ဳိး အဲလိဇဘက္ဆီမွာ ၃လေနထိုင္ခဲ့တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ျပီးေတာ့သူ႕အိမ္လည္းေရာက္ေရာ ကုိယ္ဝန္ရွိေနေၾကာင္းသိရပါတယ္။ မႆဲ ၁:၁၉ မွာေျပာထားတာက မာရီနဲ႕ေစ့စပ္ထားတဲ့ ဂ်ဳိးဆပ္ဟာ သူနဲ႕ေပါင္းသင္းႏွီးေႏွာဖူးျခင္းလည္းမရွိဘဲ ကိုယ္ဝန္ရေနတဲ့မာရီကို တိတ္တဆိတ္ခြဲခြာဖို႕ ၾကံစည္ခဲ့တယ္လို႕ေျပာပါတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ဂ်ဳိးဆပ္နဲ႕လည္းရတာမဟုတ္ လြန္ခဲ့တဲ့၃လေလာက္တုန္းကလည္း မာရီကသူမ်ားအိမ္မွာသြားေနထိုင္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ၾကားကားျဖစ္ဖို႕မ်ားပါတယ္။ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့ေလးေတြးေပးပါ့မယ္ အခ်စ္နယ္ကၽြန္ျပီး မွားခဲ့တာျဖစ္မွာပါလို႕။

 


အေျဖ။ အပ်ိဳးကညာ မာရိအားျဖင့္ ဖြားျမင္ျခင္းကို ခံယူေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္သည္ အေဆြစာ႐ႈသူဆိုေသာ လံုမငယ္ အပ်ိဳစင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းကား ေဟၿဗဲစာ ကူးေပးကာ တတ္ေယာင္ကား မ်ားအတြက္ တဆင့္ေျပာလိုသည္မွာ 'almah' has rendered "virgin" or " young woman" . Virgin is favors since:


(1) the other uses of 'almah' in Old Testament have the meaning;

(2) the context favors it;

(3)  the Septuagint ( the Greek translation mad before Christ) used to  Greek word for , 'virgin' ;

(4) the New Testament writes Matthew quoted the verse using the Greek word for "virgin''.


ေရွးပေဝသဏီကပင္ အနာဂတၱိစကားကို ေပးေတာ္မူေသာ ဘုရားျမတ္တို႔၏ ဧကဝါစာ စကားေတာ္အတိုင္း ခရစ္ေတာ္သည္ အပ်ိဳးကညာဝမ္းမွပင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္းကို ခံယူခဲ့ေၾကာင္း အရွင္းသား သမၼာက်မ္းစာတြင္ ဤသို႔ေတြ႔ရပါသည္။ သမၼာက်မ္းစာတြင္ မႆဲ၁း၁၈၌ ေယရႈခရစ္သည္ ဘြားျမင္ျခင္းကိုခံေတာ္မူေသာအေၾကာင္းအရာဟူမူကား၊ မယ္ေတာ္မာရိသည္ ေယာသပ္ႏွင့္ထိမ္းျမားေဆာင္ႏွင္း၍ မရွက္တင္မီွတြင္ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္ေၾကာင့္ ပဋိိသေႏၶြစြဲေန၏။ ဧလိရွဖင္သည္ ငါးလလြန္ေသာအခါဟူ၍ လု၁း၂၅-၂၆ တြင္၄င္း၊ အငယ္ ၂၆-၃၀ တြင္ ေကာင္းကင္တမန္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုျပီးေနာက္ သြားလည္သည္၊ ထိုမွအျပန္တြင္ ကိုယ္၀န္ရွိေနသည္မွာ အရွင္းသားေတြ႔ရပါသည္။ လုပ္ၾကံဇာတ္လမ္းမဟုတ္ပါ ျမန္မာလိုႏွင့္ အားလံုးဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္ ရဟန္း၊ ရွင္လူ၊ ျပည္သူအေပါင္းတို႔ခင္မ်ား။


အေဆြသည္ အမွန္တရားကိုပင္ ေကာင္းစြာမျမင္ေသးေသာ ဘဝျဖင့္ ဘဝကို အခ်ိန္ကုန္ခံေနမည့္အစား ရခဲလွေသာ ဘဝတြင္ ဘာသာအစြဲ၊ လူမ်ိဳးအစြဲ စေသာ အစြဲတရား ဒိ႒ိေတြကို ျဖဳတ္ကာ နန္းအမတကို တက္လွမ္းႏိုင္သူျဖစ္ေသာ လမ္းစကိုသာ အမွန္ရွာၾကံႏိုင္ပါေစ။


ေမးခြန္း(၂)

အထက္ပါ ေဟရွာယအနာဂတိၱက်မ္း ၇:၁၄ အရပဲ ေယရႈကုိေမြးလိမ့္မယ္ ျပီးေတာ့ ဧမာေႏြလလို႕အမည္ေပးလိမ့္မယ္လို႕ ပေရာဖက္ၾကီး ေယရွာယက ေဟာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆိုျပန္ေမးၾကည့္ရေအာင္ ေယရႈမွာ နာမည္ဘယ္ႏွမ်ဳိးရွိခဲ့လဲ? သူ႕ကုိသူ႕အေမမာရီက ဧမာေႏြလလို႕နာမည္ေပးခဲ့လား? ဘယ္သူကေကာ သူ႕ကုိအဲဒီနာမည္ေခၚဖူးလဲ? အထက္ပါေမးခြန္းေတြနဲ႕ကိုက္ရင္ အခုက်မ္းပုိဒ္ဟာ မွန္ခဲ့တယ္ မကုိက္ညီရင္ ပေရာဖက္ၾကီးေဟရွာယက ေဖာေရွာလား ေယရႈေနာက္လိုက္ေတြက ေဖာေရွာလားဆိုတာ ၾကိဳက္တာေရြးၾကပါခရစ္ရွန္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႕။


အေျဖ။ ဧမာေႏြလ အမည္ျဖင့္မည့္ရမည္ဆိုသည့္အတိုင္း ခရစ္ေတာ္သည္ ဧမာေႏြလ အရွင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာကား ဧမာေႏြလ အနက္ကား ငါတို႔ႏွင့္ အတူရွိေတာ္မူေသာ ဘုရားဟူ၍ အနက္အဓိပၸါယ္ရပါသည္ အဂၤလိပ္လို God is with us! ဟူ၍အမည္ကို ၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ အနႏၱမ်က္ေမွာက္ေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ခရစ္ေတာ္ဘုရားက ငါသည္သင့္ကို အလွ်ဥ္းစြန္း၍မထားဆိုသည့္အတိုင္း ယံုၾကည္ ကိုးစားေသာ သူမ်ားအားလံုးအတြက္ ဧမာေႏြလအရွင္ ဘုရားျမတ္ရွင္ပင္ျဖစ္ေတာ္မူသည့္အတိုင္း ဧမာေႏြလ အမည္ကို အမွန္ပင္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ျခင္းမွာ ဧကန္ဧက အမွားအယြင္းမရွိေသာ ခရစ္ယာန္တို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္ပင္ျဖစ္ေလသည္။


  • မႆဲ၁း၂၃ တြင္ ၾကည့္ပါက ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အခ်က္ဟူမူကား ၾကည့္ရႈေလာ့။ သတို႔သမီးကညာသည္ ပဋိိသေႏၶြစြဲယူ၍ သားေယာက္်ားကိုဘြားျမင္လတံ့။ ထိုသားကို ဧမာေႏြလအမည္ျဖင့္မွည့္ရလတံ့ ဟုလာသတည္း။ ဧမာေႏြလအနက္ ကား၊ ငါတို႔ႏွင့္အတူရွိေတာ္မူေသာဘုရားသခင္ဟုဆုိလုိသတည္း။



ေမးခြန္း(၃)

ေယရုရွလင္ၿမိဳ႔အနီးသို႔ ခ်ဥ္း၍ သံလြင္ေတာင္ေျခရင္း၌ ဗက္ဖာေဂရြာသို႔ေရာက္ၾကေသာအခါ၊ ေယရႈသည္ တပည့္ေတာ္ႏွစ္ေယာက္တို႔ကို ေစလႊတ္၍၊ သင္တို႔ေရွ႔၌ရွိေသာရြာသို႔သြားၾက။ ထိုရြာ၌ခ်ည္ေႏွာင္လ်က္ရွိေသာ ျမည္းမႏွင့္ျမည္းကေလးကို သင္တို႔သည္ ခ်က္ျခင္းေတြ႔လိမ့္မည္။ ျမည္းႀကိဳးကိုျဖည္၍ ငါ့ထံသို႔ေဆာင္ခဲ့ၾက။ သူတပါးသည္ သင္တို႔အား တစံုတခုကိုဆုိလွ်င္ သခင္အလိုရွိသည္ဟု ျပန္ေျပာၾကေလာ့။ ထိုသို႔ေျပာလွ်င္ ထိုသူသည္ ခ်က္ျခင္းေပးလိုက္မည္ဟု မွာထားေတာ္မူ၏။ ထိုအေၾကာင္းအရာမူကား၊ သင္၏အရွင္မင္းႀကီးသည္ ျမည္းမႏွင့္ ျမည္းကေလးကိုစီး၍၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာစိတ္ႏွင့္ သင္ရွိရာသို႔ၾကြလာေတာ္မူသည္ကို ၾကည့္ရႈေလာ့ဟု ဇိအုန္သတို႔သမီးအား ေျပာၾကေလာ့ ဟူေသာပေရာဖက္၏ ႏႈတ္ထြက္ျပည့္စံုမည္အေၾကာင္းျဖစ္သတည္း။ (ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္ ၂၁:၁-၅)္

ဒီအပိုဒ္မွာေတာ့ ေယရႈကဟုိးေရွးကရွိခဲ့တဲ့ ပေရာ္ဖက္စီကုိ ျဖည့္သလိုလို သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဇာခရိအနာဂတၱိက်မ္း ၉:၉ လာ ပေရာ္ဖက္စီကုိ ေျပာေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာဘာေျပာထားလည္းဆိုေတာ့

အိုဇိအုန္သတို႔သမီး အလြန္ဝမ္းေျမာက္ေလာ့။ အိုေယရုရွလင္ၿမိဳ႔သတို႔သမီး ေၾကြးေၾကာ္ေလာ တရားသျဖင့္ စီရင္၍၊ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ေရာက္ေသာသခင္ သင္၏အရွင္မင္းႀကီးသည္ ျမည္းမႏွင့္ ျမည္းကေလးကုိ စီး၍ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာစိတ္ႏွင့္ သင္ရွိရာသုိ႔ၾကြလာေတာ္မူသည္ကုိ ၾကည့္ရႈေလာ့။ ငါသည္ ဧဖရိမ္ျပည္၌ ရထားကုိ၄င္း၊ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႔၌၄င္း ပယ္ဖ်က္မည္။ စစ္ေလးကုိလည္းပယ္ဖ်က္မည္။ တပါးအမ်ဳိးသားတို႔ သည္ စစ္ၿငိမ္းမည္အေၾကာင္းကို ထုိအရွင္သည္ မိန္႔ေတာ္မူမည္။ အာဏာေတာ္လည္း ပင္လယ္တပါးမွသည္ ပင္လယ္တပါးတုိင္ေအာင္၄င္း၊ ျမစ္မွသည္ ေျမႀကီးစြန္းတိုင္ေအာင္၄င္းတည္လိမ့္မည္။ ( ဇာခရိအနာဂတၱိက်မ္း ၉:၉-၁၀)

တိုက္စစ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ တူသလားလို႕? ဓမၼေဟာင္းမွာေျပာထားတာက ျမည္းစီးျပီးဝင္လာမယ့္လူက စစ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးကိုေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ေယရႈမွာစစ္တိုက္တတ္ဖို႕ေနေနသာသာ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကားစင္ေပၚစို႕ရိုက္သတ္တဲ့လူေတြလက္ကေန လြတ္ေအာင္မေျပးႏုိင္ရွာပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ အခုပေရာ္ဖက္စီအရ ေယရႈကအလြန္သရုပ္ေဆာင္ေကာင္းတဲ့ လူလိမ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မဟုတ္ရင္ ဒီပေရာ္ဖက္စီမျပည့္စံုခဲ့ဘူးလို႕ မွတ္ရပါမယ္။


အေျဖ။ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႔အနီး ဗက္ဖာေဂရတြင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရားက ျမည္းကေလးကို စီးလွ်က္ ဝင္ေရာက္ေသာေနရာတြင္ အေဆြေျပာသည့္အတိုင္းပင္ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ အေဆြေဖၚျပထားေသာ စစ္သူႀကီးအသြင္ယူေဆာင္ထားေသာ အနာဂတၱိစကားသည္လည္း ေနာင္လာမည့္ ခရစ္ေတာ္သည္ လူမ်ိဳးတကာတို႔ကို တရားစီရင္မည့္အရွင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို နီးစပ္ရာ အသင္းေတာ္တြင္ ခံယူေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ခရစ္ေတာ္၏ အသက္စြန္႔လႈအေသခံေတာ္မူျခင္းသည္ သင္ႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ လံုးဝ တရားသေဘာအားျဖင့္ လြတ္လမ္းမရွိ ငရဲတြင္ အပါယ္ဆိုက္ေရာက္ရမည္ကို မလိုလားေသာ ဘုရားျမတ္က တပါးတည္းေသာ သားေတာ္ကို ေစလႊတ္ကာ အပါယ္တံခါးကိုပိတ္ေစ၍ ထာဝရ နန္းအမတကို ဖြင့္ထားေပးေသာ အခ်ိန္ကာလကို ေက်းဇူးေတာ္ကာလဟု ဆိုထားေသာ္လည္း ေနာင္တြင္ကား ခရစ္ေတာ္ဘုရား၏ ဒုတိယ ၾကြလာေတာ္မူျခင္းတြင္ကား ေက်းဇူးေတာ္မရွိ ခရစ္ေတာ္ဘုရား၏ မ်က္ေမွာက္ေတာ္တြင္ လူတိုင္း ဒူးေထာက္ဝန္ခံကာ အရွင္သခင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾကရေသာ္လည္း တမလြန္ အပါယ္ငရဲသည္ကား လံုးဝ ေရွာင္လႊဲမရေတာ့ေပ။


ေမးခြန္း(၄)

ဘိုင္ဘယ္လ္မူခြဲေပါင္း ၁ဒါဇင္ေလာက္ရွိပါတယ္။ အခုေအာက္မွာေျပာထားတဲ့ဟာေတြက အထင္ရွားဆံုးဟာေတြပါပဲ။ ဘိုင္ဘယ္လ္ကျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းခံရတာေတြရဲ႕ အေထာက္အထားလို႕ေျပာလည္း မမွားပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္တာက ဘယ္ဘိုင္ဘယ္လ္က ထာဝရဘုရားသခင္ရဲ႕ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္အစစ္အမွန္ပါလဲ ဆိုတာပါ။


Septuagint - ၂၅၀ေအဒီ - ဂရိဘာသာစကား

Vulgate- ၄၀၀ ေအဒီ၊ ကာေသ့ခ်္ျမိဳ႕ညီလာခံမွာ ပထမဦးဆံုးက်မ္းျပဳပံုႏွိပ္ခဲ့တဲ့ ဘုိင္ဘယ္လ္ - လက္တင္ဘာသာစကား

မာတင္လူသာရဲ႕ ဂ်ာမန္ဘိုင္ဘယ္လ္ - ၁၅၃၄ ေအဒီ

King James Version- ၁၆၁၁ ေအဒီ . လူသံုးအမ်ားဆံုးမူျဖစ္ေပမယ့္ စာေရးသူေတြကဟီဘရူးစာကုိ ေကာင္းေကာင္းနားမလည္လို႕ အမွားေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာပါေနတယ္။

Revised Standard Version- ၁၉၅၂ ေအဒီ၊ အေစာဆံုးျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိတဲ့ က်မ္းစာေတြကုိသံုးျပီးေတာ့ ဘက္မလိုက္ပဲ အေမရိကန္အဂၤလိပ္စာသို႕ ျပန္ဆိုခဲ့တယ္။

New International Version - ၁၉၆၀-၇၀ ေအဒီ. ေခတ္ေပၚေရွးရိုးစြဲ အဂၤလိပ္မူ

Jerusalem Bible- ၁၉၆၆ ေအဒီ. ေအဒီ၄ရာစုကတည္းက ကတ္သလစ္အသင္းေတာ္က တာဝန္ယူျပဳစုေနတဲ့ ပထမဆံုးမူ

New Revised Standard Version- ၁၉၉၀ ေအဒီ. ပညာရွင္ေတြနဲ႕ ေလ့လာသူေတြကျပဳစုထားတဲ့ မူရင္းက်မ္းစာေတြကုိ အတတ္ႏုိင္ဆံုးတိတိက်က်ဘာသာျပန္ထားတဲ့မူ။


အေျဖ။ သမၼာက်မ္းစာႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ အေဆြစာ႐ႈသူက မြတ္ဆလင္တစ္ဦးထံမွ ယူထားသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါ အေၾကာင္းကား မြတ္ဆလင္တို႔သည္ အေဆြထက္ ဤေနရာတြင္ သာ၍သိရွိနားလည္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေသြးထိုးစကားဆိုေသာ္လည္း ယံုႏိုင္စရာ ယုတၱိမတန္ပါ။ သို႔ေသာ္ အေျဖမွာကား သမၼာက်မ္းစာကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔က ဘုရားျမတ္၏ ဧကဝါစာ စကားေတာ္ျမတ္အျဖစ္ ယံုၾကည္လက္ခံသည့္အတိုင္း ဆက္လက္၍လည္း ယံုၾကည္ႏိုင္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ သမၼာက်မ္းစာသည္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးမတည္ေသာ္လည္း ငါ့စကားတည္လိမ့္မည္ဆိုေသာ တစ္ဆူတည္း အတုမရွိေသာ ဘုရားျမတ္က စကားျဖင့္သာ ဆိုထားရံုသက္သက္မဟုတ္ လက္ေတြ႔လည္း ကမၻာက အသိပင္ျဖစ္ပါေလေတာ့သည္။ မူေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနသည္ဆိုသည္မွာလည္း အေဆြတို႔လို ပါဠိသာလွ်င္ နိဗၺာန္သြားရာ လမ္းတစ္ခုလို မသတ္မွတ္ထားသလို လူမ်ိဳးတကာတိုင္းအတြက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူမ်ိဳးတကာ နားလည္ႏိုင္ရန္အလို႔ငွါ အဂၤလိပ္စကားေျပ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေရးသားထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားျမတ္၏ စကားေတာ္ကို လံုးဝမမွားမယြင္းႏိုင္သည့္အေၾကာင္းကို သဃၤာယနာ တင္ေသာစည္းမ်ဥ္းတြင္ၾကည့္ပါက မူရင္း ပုရပိုဒ္စာသာျဖစ္ေၾကာင္း အေဆြသိႏိုင္ပါေစ၊ တဖန္ နီးစပ္ရာတြင္ အသင္ေျပာေသာ စကားမ်ားထဲမွ ဂ်ိန္းစ္ဘုရင္မူကြဲတြင္ အေဆြေျပာေသာ အမွားဟူသည္ကို ၾကည့္လိုျမင္လိုပါေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း ဤေနရာတြင္ ရပ္နားလိုက္ပါသည္။


ေမးခြန္း(၅)

သားအမိ၂ေယာက္ရွိတယ္ဆိုပါေတာ့။ အေမကသားကုိအရမ္းခ်စ္တယ္။ အေမလုပ္တဲ့လူက born again ခရစ္ရွန္အစစ္အမွန္။ သားလုပ္တဲ့လူက မယံုၾကည္သူ အျပစ္သား။ တရားစီရင္တဲ့ေန႕ေရာက္ေတာ့ အေမကေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ သားကထာဝရငရဲေရာက္သြားေကာ။ အဲဒီမွာေကာင္းကင္ဘံုမွာ အိန္ဂ်ယ္လ္ျဖစ္ေနတဲ့အေမက သူ႕သားငရဲက်သြားတာကိုလည္းသိေကာ စိတ္ဆင္းရဲပါေလေရာ။ အဲဒီလိုအခါမ်ဳိးမွာဆိုရင္ ထာဝရဘုရားသခင္က မ်က္ရည္ေတြကိုဘယ္လိုသုတ္ေပးမလဲ (ဝါ) ဘယ္လိုေျဖရွင္းေပးမလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။ ငရဲေရာက္ေနတဲ့သားကို ေကာင္းကင္ဘံုေပၚေခၚတင္ထားမလား ဒါမွမဟုတ္ အေမလုပ္တဲ့လူကိုပဲ သားနဲ႕အတူတူေနရေအာင္လို႕ ငရဲထဲကန္ခ်လိုက္မလား။


အေျဖ။ အေဆြေျပာေသာ သားအမိပံုျပင္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေခတ္စားေနေသာ ညအိပ္ရာဝင္ပံုျပင္တြင္သာ အသံုးျပဳသင့္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ယံုၾကည္သူမည္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေကာင္းကင္တမန္ျဖစ္သြားသည္ဟု ဆိုရိုးစကားမရွိသလို ျဖစ္လာမည္လည္း မဟုတ္ေပ။ တဖန္ ငရဲသြားေသာ သားအတြက္ မ်က္ရည္ႀကီးငယ္က်စရာလည္း အေၾကာင္းမရွိပါ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံတည္းဟူေသာ အို၊ နာ၊ ေသျခင္း၊ ပူေဆြးေသာက၊ ဒုကၡႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္လည္း မရွိေသာေၾကာင့္ အေဆြေျပာေသာ ေပါက္တတ္ကရမ်ိဳးလည္း မရွိႏိုင္ေတာ့ေပ။ လူသည္ တခါတည္းေသ၍ ထို႔ေနာက္တရားစီရင္ျခင္း ခံရမည္ဆိုသည့္အတိုင္း အေဆြသည္လည္း တေန႔တြင္ ထိုစီရင္ျခင္းအတြက္ အသင့္ရွိမရွိသာဂရုျပဳျခင္းျဖင့္ အနာဂတ္ကိုရင္ဆိုင္ႏိုင္ပါေစ။


ေမးခြန္း(၆)

ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္ဆိုတာ ျပည့္စံုတယ္လို႕ေျပာၾကတယ္ေနာ္။ ျပည့္စံုတယ္ဆိုတာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘာမွမလိုအပ္ေတာ့တာေပါ့။ ျပည့္ေနတဲ့ေရအိုးထဲကို ေရထပ္ျဖည့္လို႕မရသလိုေပါ့။ ဒါဆိုရင္ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈကင္းတဲ့ ျပည့္စံုျပီးသား ဘုရားသခင္က ဘာလို႕အရာရာကို ဖန္ဆင္းတာပါလဲ? ျပည့္စံုျပီးသားဆိုရင္ ကိုယ့္ဘာကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းေနလို႕ရတာပဲ။ ေရအိုးထဲေရမျပည့္ေသးလို႕ ထပ္ျဖည့္လို႕ရတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ဘုရားသခင္ဆိုတာမျပည့္စံုေသးပါဘူး မျပည့္စံုေသးတဲ့အတြက္ဘုရားသခင္လို႕ေခၚလို႕မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဘုရားသခင္ဆိုတဲ့အရာဟာ မရွိပါဘူးလို႕ ေလာ့ဂ်စ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သက္ေသျပလို႕ရပါတယ္။



အေျဖ။ ျပည့္စံု၍ သန္႔ရွင္းျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္က ဤေလာကႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အား ဖန္ဆင္းျခင္းသည္ မျပည့္စံု၍ မဟုတ္သလို သင့္ႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ကို ဖန္ဆင္းေပးခဲ့သည္ကိုပင္ ေက်းဇူးတသိတတ္ေသာ အေဆြေလာက္ မိုက္မဲေသာသူသည္ ရွိမည္မဟုတ္ေပ ( အို၊ နာ၊ ေသျခင္း အေၾကာင္းမ်ား အေျဖကို အရင္ပိုစ့္တြင္ ၾကည့္ပါ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ရန္မလိုေတာ့) ။ ဘုရားျမတ္ရွင္၏ အျဖစ္ေတာ္တြင္၊ မာရ္ငါးပါး၊ သဗၺညဳတ၊ ဒိဗၺေသာတ၊ ဒိဗၺစကၡဳ၊ အနာဂတႆ၊ ဣဒၶိ၀ိဒ၊ စေသာ တန္ခိုးေတာ္အစံု ညာဏ္ေတာ္အနႏၱတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါသည္။ ၄င္းအရာကို အေဆြလည္း အသိပင္။ တဖန္ ဤကား အျဖစ္ေတာ္သာလွ်င္ျဖစ္ျပီး၊ တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္ ဖန္ဆင္းရာတြင္။ ျပည့္ဝစံုလင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားျမတ္က ဖန္ဆင္းျခင္းသည္ လူသားမ်ားအတြက္ဟူ၍ အတိအလင္းဆိုထားသည္ကို ၾကည့္ပါက....
ေဟရွာယ အနာဂတၱိက်မ္းတြင္ ၄၅း၁၈ မွ ၁၉ တြင္
ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ ထာဝရဘုရား၊ ေျမႀကီးကိုျပဳျပင္ဖန္ဆင္း၍ အၿမဲတည္ေစ ေတာ္မူေသာအရွင္၊ အခ်ည္းႏွီးဖန္းဆင္းသည္မဟုတ္၊ သတၱဝါေနစရာဘုိ႔ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာဘုရားသခင္ မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား ငါသည္ထာဝရဘုရားျဖစ္၏။ ငါမွတပါးအျခားေသာဘုရားမရွိ။ ၁၉ငါသည္တိတ္ဆိတ္စြာ မေဟာ။ ေျမႀကီးထဲမွာ ေမွာင္မိုက္ေသာ အရပ္၌မေဟာ။ သင္တုိ႔သည္ ေက်းဇူးမရွိဘဲ ငါ့ကိုရွာၾကေလာ့ဟု ယာကုပ္အမ်ဳိးအား ငါမေျပာ။ ငါသည္ေျဖာင့္မတ္စြာ ေျပာ၍အတည့္အလင္း ေဟာတတ္ေသာထာဝရ ဘုရားျဖစ္၏။ တဖန္က်ိဳးေၾကာင္း ခိုင္လံုေသာမူကိုႀကိဳက္ေသာ အသင္သည္ ေဂါတမ၏ ကနဦး ေၾကြးေၾကာ္ျခင္း သံုးခုကို ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္ၾကည့္လိုက္ပါဦး မိတ္ေဆြ။ အျဖစ္ေတာ္ႏွင့္ တန္ခိုးေတာ္ကို ကြဲကြဲျပားျပား ျခားနားစြာနားလည္ႏိုင္ပါေစ အေဆြ။


ေမးခြန္း(၇)

ဘိုင္ဘယ္လ္ရဲ႕ပထမဆံုးငါးက်မ္းျဖစ္တဲ့ တိုရာက်မ္းေတြကုိ ေမာေရွေရးတာလို႕ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ေမာေရွေရးတာဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ေမာေရွရဲ႕အသုဘအေၾကာင္းပါေနရတာလဲ? ေမာေရွက ေသရြာကေနထျပီး ေျမၾကီးထဲကေနလွမ္းေရးတာလား? ျပီးေတာ့ ဓမၼသစ္ထဲက ေဟျဗဲၾသဝါဒစာကို ဘယ္သူေရးတာပါလဲ?



အေျဖ။ ေမာေရွသည္ ပညတၱိက်မ္းငါးက်မ္းကို ေရးသားရသည့္အရာအတြက္ ဒုကၡကို ေတြးကာ သနားမိပါသည္။ ၾကည့္ပါ ထိုအျဖစ္အပ်က္ကိုသာမက ေနာင္ၾကြလာမည့္ ကယ္တင္ရွင္ အေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ပင္ ကမၻာဦး ၃း၁၅ တြင္ေတြ႔ရျခင္းက အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဘုရားရွင္သည္ သူ၏ အနာဂတႆညာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ဖြင့္ျပထား၍ ေရးသားထားေသာ ထိုက်မ္းငါးက်မ္းကို ေရးသားေသာ ေမာေရွအား အသင္ေနာက္ထပ္မည္ကဲ့သို႔ေသာ ေမးခြန္းျဖင့္ ဘုရား၊ တရားေရးရာတြင္ မိုက္တြင္းနက္ေနဦးမည္နည္း။
ေဟျဗဲၾသ၀ါဒ စာေစာင္အား ေပါလုေရးသားခဲ့ပါသည္။ အေထာက္အထားကို ၾကည့္လိုပါက.. ေပါလုသည္ ႏို႔အား အျမဲတမ္း မရင့္က်က္ေသာ အသက္တာကို အျမဲေျပာခဲ့သလို၊ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူသည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ အသက္ရွင္လိမ့္မည္ဆိုေသာ စကားကို ( ေရာၾသ၀ါဒ၊ ဂလာတိ၊ ႏွင့္ ေဟျဗဲ) ေရးခဲ့သည္။


ေမးခြန္း(၈)

ထိုအခါကိုယ္ေတာ္က"ငါသည္ေပ်ာက္ေနေသာသိုးစု ျဖစ္သည့္ဣသေရလအမ်ိုးသားမ်ားအတြက္သာ လွ်င္လာေရာက္ျခင္းျဖစ္သည္" ဟုေျဖျကားေတာ္မူ၏။ (ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္ ၁၅:၂၅)


ေယရႈကုိယ္တိုင္ကဝန္ခံထားတာက အစၥေရးလ္လူမ်ဳိးေတြအတြက္သာ လူ႕ျပည္ကုိေရာက္လာျခင္းျဖစ္ပါတယ္လို႕ ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ လူသားတစ္ရပ္လံုးအတြက္မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အဲဒါဆိုရင္ ေယရႈဟာ ဂ်ဴးမဟုတ္တဲ့လူမ်ဳိးျခားေတြအတြက္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာလက္ခံလား? ဂ်ဴးမဟုတ္တဲ့လူေတြ ကယ္တင္ျခင္းမရေတာ့ဘူးလား?
အဲဒါကိုလက္ခံႏုိင္ေလာက္တဲ့ အေျဖေပးပါ။


အေျဖ။ ခရစ္ေတာ္သည္ မိမိလူမ်ိဳးေတာ္မ်ားအတြက္ လာခဲသည္ကို ေယာဟန္ ၁း၁၄ တြင္ၾကည့္ပါ၊ သို႔တိုင္ေအာင္ ယေန႔ လူမ်ိဳးခြဲျခားေနေသာ လူ႔ေဘာင္ႀကီးတြင္ အကြ်တ္တရားလမ္းကို ရႏိုင္ရန္ လမ္းစမရွိေသာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အားလံုး ( တပါးအမ်ိဳးသားမ်ား) အတြက္ဂ်ဴးမ်ား၏ ျငင္းပယ္ျခင္းအားျဖင့္ ဖြင့္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ၄င္းမွာ ဘုရားျမတ္၏ ႀကီးျမတ္ေသာ အၾကံအစည္ေတာ္ႏွင့္ မဟာကရုဏာေတာ္မည္မွ် ႀကီးျမတ္ေၾကာင္းကို အတိအလင္းသိျမင္ႏိုင္ပါသည္။ အေဆြစာ႐ႈသူသည္ မည္မွ်တိုင္ေအာင္ လူမ်ိဳးေရး အစြဲျဖင့္ ဘဝႏြံတြင္ နစ္ေနမည္နည္း၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ တို႔မည္သည္ လႊတ္ရာလမ္းကို မေပးႏိုင္ပါ၊ ဘုရားကို ဘုရားလိုျမင္မွသာ ( အစြဲကြ်တ္မွသာ) ဤဝဲဩဂမွ လႊတ္ႏိုင္ေပမည္ကို အထူးသတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။ လူသားလံုးကို ဖန္ဆင္းေသာ ဘုရားရွင္က ဦးစြာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားအားျဖင့္ ဤေလာကႀကီးအား အကြ်တ္တရားလမ္းကို သိေစရန္ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးသည္ ဘုရားရွင္၏ အစီအစဥ္တြင္ အဓိက လူမ်ိဳးေတာ္အတြက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကယ္တင္ျခင္းအကြ်တ္တရားလမ္းစဥ္အတြက္မူကား ကြ်ႏု္ပ္တို႔ လူမ်ိဳးတြင္ရွိေသာ အျမင္က်ဥ္းေသာ လူမ်ိဳးေရး ေဘာင္ကန္႔သတ္မႈမရွိေၾကာင္း အေဆြရွင္းလင္းျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါေစ။



ေမးခြန္း(၉)

သခင္ေယရႈကလည္း"အမွန္အကန္ငါဆိုသည္ကား၊ ဥစၥာျကြယ္ဝသူသည္ဘုရားသခင္၏နိုင္ငံေတာ္သို့ ဝင္နိုင္ရန္ခဲယဥ္းလွ၏။- တစ္ဖန္ငါဆိုသည္ကား၊ အပ္နဖားကိုကုလားအုပ္ လွ်ိုဝင္ရန္လြယ္လိမ့္မည္။ ဘုရားသခင္၏နိုင္ငံေတာ္ သို့ဥစၥာၾကြယ္ဝသူဝင္နိုင္ရန္ကားခဲယဥ္းလွ၏" ဟု တပည့္ေတာ္တို့အားမိန့္ေတာ္မူ၏။ (ရွင္မႆဲ ၁၉:၂၃-၂၄)

သူေဌးေတြေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ဖို႕က အပ္နဖားေပါက္ထဲကို ကုလားအုပ္ဝင္ဖို႕ထက္ကို ပိုခက္တယ္လို႕ေျပာထားပါတယ္။ အဲဒါ လံုးဝမျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႕ ေယရႈက သြယ္ဝိုက္ဆိုလိုက္တာပါပဲ။ အပ္ေပါက္ထဲ ကုလားအုပ္အေကာင္ၾကီးက ဘယ္လိုလုပ္ဝင္လို႕ရမွာလဲ။ ကုလားအုပ္ေမႊးဆိုလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေသးတယ္။ ဒါဆိုအခုေခတ္ခရစ္ရွန္ မစ္ရွင္နရီၾကီးေတြကို ဓနအင္အားနဲ႕ျဖည့္တင္းေနၾကတဲ့ ကမာၻတစ္ဝွမ္းကသူေဌးၾကီးေတြ ေသရင္ဘယ္ေရာက္ၾကမွာပါလဲ? ငရဲပဲေပါ့မဟုတ္ဘူးလား။



အေျဖ။ ဤေနရာတြင္လည္း ခရစ္ေတာ္ဘုရားက ႀကြယ္ဝခ်မ္းသာျခင္းကို ေျပာသည္မဟုတ္သည္ကို မသိေသာအေဆြစာ႐ႈသူသည္ ထိုက်မ္းခ်က္ကိုပင္ အဆံုးတိုင္မဖတ္ေသာသူမွန္း အထင္းသားသိနားလည္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရားက ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာျခင္းကို အျပစ္ဆိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ မိမိတို႔၏ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာျခင္းကို ဘုရား၊ တရား၊ တမလြန္အေရးထက္ ဦးစားေပးေသာ ေဘာဘသားေကာင္ျဖစ္ေသာ သူေ႒းသားတစ္ဦးကို အတၱဖယ္ခြါရန္ခက္ခဲေနျခင္းေၾကာင့္ ထိုသူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘုရားရွင္၏ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဝင္စားရန္ခက္သည္ဆိုေသာ စကားေတာ္ကို မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဥပုဒ္စာေျဖေက်ာင္းသို႔သြားကာ သခၤန္းစာမ်ား ရယူလိုက္ျခင္းက အေဆြအတြက္ အေကာင္းဆံုးပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။



ေမးခြန္း(၁၀)

မင္းႀကီးမ်ားကိုလုပ္ႀကံရာမွ ျပန္လာေသာအာျဗဟံကို ခရီးဦးႀကိဳျပဳ၍ ေကာင္းႀကီးေပးၿပီးလွ်င္၊ အာျဗဟံ လွဴေသာလက္ရဥစၥာရွိသမွ်ကို ဆယ္ဘုိ႔တဘို႔ခံယူေသာ ထုိရွာလင္မင္းႀကီးတည္းဟူေသာ အျမင့္ဆံုးေသာဘုရား သခင္၏ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ေမလခိေဇဒက္သည္၊ နာမရင္းအနက္အားျဖင့္တရားမင္း၊ ထုိမွတပါး၊ ၿငိမ္သက္ျခင္းမင္းဟု ဆိုလိုေသာရွာလင္မင္းျဖစ္လ်က္၊ အဘမရွိ၊ အမိမရွိ၊ ေရွးမ်ဳိးစဥ္မရွိ၊ အသက္အပိုင္းအျခားမရွိဘဲ၊ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ႏွင့္တူ၍၊ ယဇ္ပုေရာဟိတ္အရာ၌ အစဥ္အျမဲတည္၏။ အမ်ဳိး၏ အဘအာျဗဟံသည္၊ လက္ရဥစၥာ မ်ားကို ဆယ္ဘုိ႔တဘို႔လွဴ၍ အလွဴခံေသာ ထုိမင္းသည္ အဘယ္မွ်ေလာက္ႀကီးျမတ္သည္ကို ဆင္ျခင္ၾကေလာ့။ (ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ ၇:၁-၄)


  • ယာဇ္ပုေရာဟိတ္ ေမလခိေဇဒက္ဆိုတာ မိဘလည္းမရွိ ေရွးမ်ဳိးလည္းမရွိ အသက္အပုိင္းအျခားလည္းမရွိ၊ ဘုရားသခင္ရဲ႕သားေတာ္ဆိုေတာ့ ေယရႈနဲ႕တစ္တန္းတည္းထားျပီး ကုိးကြယ္သင့္ပါတယ္။ အဲဒါခရစ္ရွန္မ်ား ဘာလို႕မကိုးကြယ္ၾကတာပါလဲ?


  • အခုေမးခြန္းေတြကေတာ့ အလြယ္ဆံုးျဖစ္မယ္လို႕ထင္ရတဲ့ ဆယ္ခြန္းကိုေမးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ပါဘေလာ့ဂါေျဖဖို႕အတြက္ပါ။ ေရွာင္ေျပးေနမယ္ ဒါမွမဟုတ္ ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ေျဖေနမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ လက္ရွိဘေလာ့ကေန ခရစ္ရွန္ဆန္႕က်င္ေရးဘေလာ့အျဖစ္ ေျပာင္းသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္သတိေပးအပ္ပါတယ္။


အေျဖ။ ေမလခိေဇဒက္အား A type of Christ ဟူ၍သာ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ဆိုထားပါသည္။ ခရစ္ေတာ္ဟု မဆိုထားပါ။ထို႔ေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ရန္လည္း မလိုအပ္ပါ။ ဘုရားမွ တပါး ကိုးကြယ္ရာ မရွိဆိုေသာ စကားကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးေသာေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္နည္းတူ မကိုးကြယ္ျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဆိုပါစို႔ ယေန႔ သင္၏ အေမ၊ အေဖႏွင့္ သဏၭာန္တူေသာသူကို ေတြ႔သည္ဆိုပါစို႔ ထိုသူကို အေဖေခၚမည္လား၊ တဖန္ အေဆြ၏ အေမ (သို႔) ႏွစ္မသည္ ကြ်ႏု္ပ္ဇနီးႏွင့္တူေနေသာေၾကာင့္ အတူေနထိုင္ျခင္းကို ျပဳေသာကြ်ႏု္ပ္သည္ ဘုရား၊ တရား၊ လူမႈေရး၊ စေသာ အရာမ်ားအရ သင့္ေတာ္မည္ေလာ။

အျခားေသာ အမွာစကားမ်ားကို ေျပာၾကားလိုသည္မွာကား ေခြးသည္ ခဲကိုသာေဟာင္၍၊ ျခေသၤ့သည္ လာရာလမ္းကိုရွာ၍ ေျဖရွင္းသည္ဟု နားလည္ရပါေသာ္လည္း အေဆြတို႔သည္ကား ျမန္မာျပည္၏ ဆိုဒ္ဘိုးေအ ျဖစ္ေသာ ပလန္းနက္ ( အဖြဲ႔၀င္ မ်ားအပါအ၀င္) သည္ ဘာသာေရးကိုသာ သြင္သြင္ တိုက္ခိုက္ေရးသားေနခဲ့သည္မွာ ေမွာင္ခိုတရား၀င္အားျဖင့္ ယေန႔တိုင္ေအာင္ပင္ ရွိေနသည္ကို ျမင္တတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ယဥ္ေက်းမႈ ဦးစီးဌာနရဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ေအာက္မွာဖြင့္ထားသည္ ဆိုေသာ ပလန္းနက္သည္ အမွန္တကယ္ ယဥ္ေက်းသည္ မယဥ္ေက်းသည္ကိုေတာ့ျဖင့္ ကမၻာက ျမန္မာစာမတတ္လို႔ မသိေပမဲ့ ျမန္မာ ျပည္သားအခ်င္းခ်င္းကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ သိၾကပါတယ္။


 ျပည္ၾကီးသားမ်ား အေနျဖင့္ အေျဖမွန္သည္ မွားသည္ကို ေကာင္းစြာ ပိုင္းျခားတတ္ႏိုင္ၾကပါေစ ( ဦးစြာ အစြဲအလမ္းကိုသာ ျဖဳတ္လိုက္ပါ )

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More