ေလာကတြင္ လူျဖစ္ျခင္းႏွင့္ပါတ္သက္၍ ေတြးေတာ ၾကံဆခ်က္မွ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ၊ လူတစ္ကိုယ္ စိတ္တစ္မ်ိဳးဆိုသည့္စကားအတိုင္း ခံယူေတြးေခၚကာ လက္ခံက်င့္သံုးက်ေသာ္လည္း၊ မွန္သည္၊ မွားသည္ ဤႏွစ္လီကိုကား ေသခ်ာေဝဖန္ ပိုင္းျခားျခင္းျဖင့္ ၾကည့္တတ္ရန္ကား လြန္စြာမွပင္ အေရးပါလွေပသည္။ ဆိုပါစို႔ အမွန္တကယ္ပင္ အေရးပါလွေသာ အဓိက အခ်က္သည္ကား တစ္ဘဝစာအတြက္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေလာကတြင္ ဧေကာဗုေဒၶါ တစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရားျမတ္ရွင္ေတာ္ကိုယ္ေတာ္တို င္က ထာဝရ “ဘုရားေကာင္းျမတ္ေတာ္မူသည့္အေၾ ကာင္းကို ျမည္းစမ္း၍ သိမွတ္ၾကေလာ့” ဟူေသာ အသက္ရွင္သည္၊ သိမွတ္ႏိုင္သည္၊ လြတ္လပ္စြာျဖင့္ အဓမၼမပါ ကိုးကြယ္ၾကႏိုင္ေစေရး ဤကဲ့သို႔ေသာ မိန္႔ဆိုစကားထားေပးေတာ္မူခဲ့ပါ သည္။
လက္ေတြ႔တြင္ ေလာကီလူသားအမ်ားစုတို႔က ဘုရားျမတ္ရွင္က လူတို႔ကို ဖန္ဆင္းခဲ့သည္ ဆိုျခင္းကိစၥကို လက္မခံၾကလိုေသာ္လည္း၊ ယုတၱိမတန္ေသာ စကားတို႔ကိုကား အလြယ္ယံုမွတ္မွားၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အထက္ပါစကားႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ သမၼာက်မ္းစာက လူျဖစ္ျခင္းကို ေလးမ်ိဳးေလးစားျဖင့္ ခြဲျခားကာ ျပသခဲ့ပါသည္။
၁။ မိခင္၊ ဖခင္ မရွိေျမမႈန္႔မွ အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာ လူျဖစ္ျခင္းကို အာဒံအားျဖင့္သိႏိုင္သလို၊
၂။ နံရိုးမွ လူျဖစ္လာေသာ အခ်င္းအရာကို ဧဝအားျဖင့္ ခ်က္ျခင္း အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာ ကေလးဘဝမရွိအသက္တာကို အာဒံကဲ့သို႔ ဧဝကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ သိရွိနားလည္ႏိုင္ေပသည္၊
၃။ မိဘ ႏွစ္ပါးမွ ေဖြးဖြားလာေသာ အရာကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ကိုယ္တိုင္အားျဖင့္ သိႏိုင္ေပသည္၊
၄။ မိခင္သာရွိျပီး ဖခင္မရွိေသာ အျဖစ္ကိုကား သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ဘုရားအားျဖင့္ လူဇာတိကို ခံယူေတာ္မူခဲ့ေသာ ခရစ္ေတာ္ဘုရား၏ အျဖစ္ေတာ္တြင္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေပသည္ . . . . . . . ..
ဟူ၍လည္းေကာင္း အမ်ိဳးေလးပါကို ေတြ႔ရေသာ္လည္း၊ လူတိုင္းနာလည္ႏိုင္ေသာ ဘာသာစကားမ်ားအားျဖင့္လည္းေကာင္း သမၼာက်မ္းစာကို ဖတ္ရႈႏိုင္ေသာ္လည္း လူအခ်ိဳ႔တို႔သည္ လက္မခံလိုၾက၊ အထူးသျဖင့္ ယုတၱိမတန္ဆိုကာ ျငင္းပယ္ၾကေလေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း လူတို႔သည္ အလြယ္တကူျဖင့္ လက္ခံယံုၾကည္ထားၾကသည္ကို ေဖၚျပရပါမူကား။
၁။ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶ ယခယခင္ဘဝက ဝိညာဥ္ခ်ဳပ္သည္ႏွင့္ ဥံဳဖြ ဟူေသာ အသြင္ျဖင့္ ရုတ္ခ်ည္းပင္၊ ၁၆၊ ၁၇ အရြယ္စေသာ အျဖစ္ကိုရေသာ ဘဝဟူ၍လည္းေကာင္း။ နတ္သား၊ နတ္သမီး၊ ရုကၡစိုး၊ အာကသစိုးနတ္စသည္ျဖင့္ေတြ႔ျမင္ေ လ့လာမွတ္သားခဲ့ရပါသည္။
၂။အသံေသဒဇ ပဋိသေႏၶ အညွိကို စြဲ၍ ေသးငယ္ေသာ ကလပ္စည္းတခုမွ ၾကီးထြားလာကာ လူအျဖစ္ကို ယူေသာ သူတို႔သည္ ရွိေလ၏။ သစ္ပင္၊ ေတာေတာင္ရွိ၊ အညစ္အေၾကးတို႔မွလည္း လူျဖစ္လာျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း။ ၾကာပန္းမွ ေမြးေသာ၊ ပဒုမၼာေဒဝီ၊ ဝါးပင္မွ ေမြးေသာ၊ ေဝဠဳဝ ႏွင့္ မန္းက်ည္းပင္မွေမြးေသာ စိဥၥာမာနႏွင့္ သာမန္မဟုတ္ နားအတြင္းမွ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ရွင္သီဝလိ၊ ခ်က္အတြင္းမွ ေမြးခဲ့ေသာ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ စသည္တို႔ပင္ျဖစ္သည္။
၃။ အအ႑ဇ ပဋိသေႏၶ ၾကက္မ်ားကဲ့သို႔ ဥမွျဖစ္လာေသာ သူမ်ားကို က်ိဳက္ထီးရိုးသမိုင္းမွ မင္းသားမ်ားကို ျမင့္ေတြ႔ သိရွိႏိုင္ေပသည္။ မိမရွိ၊ ဖမရွိ အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဘဝဟူ၍လည္းေကာင္း။
၄။ ဂဗၻေသယ်က ပဋိသေႏၶ စေသာ လူမိဘ မ်ိဳးရိုးႏွစ္သြယ္ ေပါင္းစပ္ျခင္းအားျဖင့္ ဘဝဟူေသာ အရာကို ရသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ရွိေသာ စကားတို႔ကိုကား အတိုင္းမသိ အဟုတ္ထင္ကာ၊ သမၼာက်မ္းစာကို ဆန္႔က်င္ေနေသာ မူမ်ားကိုကား လူတို႔သည္ အလြယ္တကူပင္ အေမးအျမန္းမရွိ လက္ခံယံုၾကည္တတ္ၾကေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွသည္ ဆိုေသာစကားအတိုင္းပင္ အထက္ပါ လူျဖစ္နည္း တို႔တြင္ သိပၸံအားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သဘာဝဓမၼအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဘယ္အရာသည္ မွန္သည္၊ မွားသည္ကို ကိုယ္တိုင္သာ ခ်င့္ခ်ိန္၍ ယံုမွတ္ကာ ဘဝကို ပံုအပ္၍ ကိုးကြယ္အားထားရာျဖစ္ေၾကာင္း သိမွတ္ကာ၊ ယခုဘဝေနာင္ဘဝအတြက္ စိတ္ေအးခ်မ္းသာ ျမတ္ေသာ နန္အမတကို တက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳကာ ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
လက္ေတြ႔တြင္ ေလာကီလူသားအမ်ားစုတို႔က ဘုရားျမတ္ရွင္က လူတို႔ကို ဖန္ဆင္းခဲ့သည္ ဆိုျခင္းကိစၥကို လက္မခံၾကလိုေသာ္လည္း၊ ယုတၱိမတန္ေသာ စကားတို႔ကိုကား အလြယ္ယံုမွတ္မွားၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အထက္ပါစကားႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ သမၼာက်မ္းစာက လူျဖစ္ျခင္းကို ေလးမ်ိဳးေလးစားျဖင့္ ခြဲျခားကာ ျပသခဲ့ပါသည္။
၁။ မိခင္၊ ဖခင္ မရွိေျမမႈန္႔မွ အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာ လူျဖစ္ျခင္းကို အာဒံအားျဖင့္သိႏိုင္သလို၊
၂။ နံရိုးမွ လူျဖစ္လာေသာ အခ်င္းအရာကို ဧဝအားျဖင့္ ခ်က္ျခင္း အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာ ကေလးဘဝမရွိအသက္တာကို အာဒံကဲ့သို႔ ဧဝကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ သိရွိနားလည္ႏိုင္ေပသည္၊
၃။ မိဘ ႏွစ္ပါးမွ ေဖြးဖြားလာေသာ အရာကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ကိုယ္တိုင္အားျဖင့္ သိႏိုင္ေပသည္၊
၄။ မိခင္သာရွိျပီး ဖခင္မရွိေသာ အျဖစ္ကိုကား သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ဘုရားအားျဖင့္ လူဇာတိကို ခံယူေတာ္မူခဲ့ေသာ ခရစ္ေတာ္ဘုရား၏ အျဖစ္ေတာ္တြင္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေပသည္ . . . . . . . ..
ဟူ၍လည္းေကာင္း အမ်ိဳးေလးပါကို ေတြ႔ရေသာ္လည္း၊ လူတိုင္းနာလည္ႏိုင္ေသာ ဘာသာစကားမ်ားအားျဖင့္လည္းေကာင္း သမၼာက်မ္းစာကို ဖတ္ရႈႏိုင္ေသာ္လည္း လူအခ်ိဳ႔တို႔သည္ လက္မခံလိုၾက၊ အထူးသျဖင့္ ယုတၱိမတန္ဆိုကာ ျငင္းပယ္ၾကေလေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း လူတို႔သည္ အလြယ္တကူျဖင့္ လက္ခံယံုၾကည္ထားၾကသည္ကို ေဖၚျပရပါမူကား။
၁။ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶ ယခယခင္ဘဝက ဝိညာဥ္ခ်ဳပ္သည္ႏွင့္ ဥံဳဖြ
၂။အသံေသဒဇ ပဋိသေႏၶ အညွိကို စြဲ၍ ေသးငယ္ေသာ ကလပ္စည္းတခုမွ ၾကီးထြားလာကာ လူအျဖစ္ကို ယူေသာ သူတို႔သည္ ရွိေလ၏။ သစ္ပင္၊ ေတာေတာင္ရွိ၊ အညစ္အေၾကးတို႔မွလည္း လူျဖစ္လာျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း။ ၾကာပန္းမွ ေမြးေသာ၊ ပဒုမၼာေဒဝီ၊ ဝါးပင္မွ ေမြးေသာ၊ ေဝဠဳဝ ႏွင့္ မန္းက်ည္းပင္မွေမြးေသာ စိဥၥာမာနႏွင့္ သာမန္မဟုတ္ နားအတြင္းမွ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ရွင္သီဝလိ၊ ခ်က္အတြင္းမွ ေမြးခဲ့ေသာ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ စသည္တို႔ပင္ျဖစ္သည္။
၃။ အအ႑ဇ ပဋိသေႏၶ ၾကက္မ်ားကဲ့သို႔ ဥမွျဖစ္လာေသာ သူမ်ားကို က်ိဳက္ထီးရိုးသမိုင္းမွ မင္းသားမ်ားကို ျမင့္ေတြ႔ သိရွိႏိုင္ေပသည္။ မိမရွိ၊ ဖမရွိ အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဘဝဟူ၍လည္းေကာင္း။
၄။ ဂဗၻေသယ်က ပဋိသေႏၶ စေသာ လူမိဘ မ်ိဳးရိုးႏွစ္သြယ္ ေပါင္းစပ္ျခင္းအားျဖင့္ ဘဝဟူေသာ အရာကို ရသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ရွိေသာ စကားတို႔ကိုကား အတိုင္းမသိ အဟုတ္ထင္ကာ၊ သမၼာက်မ္းစာကို ဆန္႔က်င္ေနေသာ မူမ်ားကိုကား လူတို႔သည္ အလြယ္တကူပင္ အေမးအျမန္းမရွိ လက္ခံယံုၾကည္တတ္ၾကေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွသည္ ဆိုေသာစကားအတိုင္းပင္ အထက္ပါ လူျဖစ္နည္း တို႔တြင္ သိပၸံအားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သဘာဝဓမၼအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဘယ္အရာသည္ မွန္သည္၊ မွားသည္ကို ကိုယ္တိုင္သာ ခ်င့္ခ်ိန္၍ ယံုမွတ္ကာ ဘဝကို ပံုအပ္၍ ကိုးကြယ္အားထားရာျဖစ္ေၾကာင္း သိမွတ္ကာ၊ ယခုဘဝေနာင္ဘဝအတြက္ စိတ္ေအးခ်မ္းသာ ျမတ္ေသာ နန္အမတကို တက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳကာ ေရးသားလိုက္ရပါသည္။