Monday, February 22, 2010

သံဃာေခၚေသာအရာကို ျပျခင္းအေၾကာင္း။

သံဃာေခၚေသာအရာကို၊ ယခုျမန္မာျပည္သူ၊ ရဟန္း၊ ရွင္လူအေပါင္းတို႔က အ၀တ္၀ါ၀ါ၀တ္၍၊ ေခါင္းတံုးႏွင့္ေနေသာ သူတို႔ကို၊ သံဃာဟူ၍ ထင္မွတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ေသာ သူတို႔ကလည္း၊ ဤပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ပရမတၳသံဃာအစစ္မဟုတ္၊ သမုတိသဃၤာမ်သာျဖစ္သည္ဟု အယူရွိၾကသည္။ သမုတိ ဆိုေသာစကား၏ အဓိပၸါယ္မွာ၊ လူတို႔က အတုအေယာင္လုပ္ျခင္း၊ အတုပလုပ္၍ ေခၚျခင္းကို သမုတ္ျပဳစုျခင္းအရာကိုသာလွ်င္ သမုတိဟူ၍ ေခၚဆိုသည္။ အခ်ိဳ႔တို႔ကလည္း ရွင္ေတာ္ေဂါတမလက္ထက္က၊ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလန္တို႔မွအစျပဳ၍၊ နိဗၺာန္၀င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သာလွ်င္၊ ပရမတၳ အရိယာ သံဃာျဖစ္သည္ဟု အယူရွိၾကသည္။ ထိုကဲ့သို႔ယူၾက၊ ေျပာၾကသည့္အတိုင္း၊ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္တို႔က ျပသည္မဟုတ္ေခ်။ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္တို႔က ျပဆိုသည္မွာ။ ။သံသု႒ဳံတိ ေလဟႎ သတီတိသံေဃာ။ ။ဟူ၍ ၀ိနည္းအဌကထာဒကၡိဏ၀ိဘင္းသုတ္တို႔၌ ျပဆိုသည္။ ။ ျမန္မာလို အနက္ဆိုရလွ်င္ကား။ သံသု႒ဳံ၊ ေကာင္းစြာ၊ ကိေလေသ၊ ကိေလသာတို႔ကို။ ဟႎသတိ၊ ညွင္းဆဲသုတ္သင္ ကင္းစင္ေစေတာ္မူတတ္၏။ ဣတိတသၼာ၊ ထိုသို႔ကိေလသာတို႔ကို ညွင္းဆဲသုတ္သင္ ကင္းစင္ေစေတာ္မူတတ္ေသာ သတၱိေၾကာင့္။ သံေဃာ၊ သံဃာမည္ကုန္၏။ ။ထို႔ေၾကာင့္ ၎ပါဠိေတာ္အရ အဓိပၸါယ္ဆိုရလွ်င္။ လူတို႔၏ အတြင္း၌၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဟုဆိုအပ္ေသာ၊ ကိေလသာတရားတို႔ကို ပယ္ရွားသုတ္သင္၍၊ လူတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေစေအာင္ ျပဳျပင္စီရင္ေသာအရာသာလွ်င္။ ပရမတၳ သန္႔ရွင္းေတာ္မူေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ သံဃာအစစ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေသာအရာကို၊ သၿဂႋဳဟ္ဆရာ အရွင္အႏုရုဒၶါက၊ အေမာဟ ပညိေျႏၵေစတသိတ္ဟူ၍ ေခၚဆိုသည္။ ၎ေခၚဆိုေသာ အဓိပၸါယ္မွာ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဟုဆိုအပ္ေသာ ကိေလသာ တရားတို႔ကို၊ ပယ္ရွားသုတ္သင္ေသာေၾကာင့္၊ အေမာဟပညိေျႏၵေစတသိတ္ဟုေခၚသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အ၀တ္၀ါ၀ါ၀တ္ေသာ္၎၊ ျဖဴျဖဴေသာ္၎၊ ၀တ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မ၀တ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေခါင္းတံုးတံုးသည္ျဖစ္ေစ၊ မတံုးသည္ျဖစ္ေစ၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္ေမာဂၢလန္ျဖစ္ေစ၊ ဤေလာကအတြင္း၌ ေမြးဖြားျခင္းကို ခံရေသာ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ပုဂၢိဳလ္မွန္သမွ်တို႔သည္။ လူ၏စိတ္သေဘာကို ညစ္ညဴးေစေသာ၊ လူ၏အတြင္း၌ရွိေသာ ဒုစရိုက္အျပစ္ကို ႏႈတ္ပစ္ျခင္းငွါ၎၊ သန္႔ရွင္းေစျခင္းငွါ၎၊ စံုလင္ျခင္းသို႔ေရာက္ရန္ အျပီးအပိုင္ အျမစ္ျပဳတ္ႏႈတ္ရန္ သန္႔ရွင္းေသာ အတြင္းပရမတၳသံဃာမွတပါး မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မွ မတတ္ႏိုင္ေခ်။ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ ကိုယ္တိုင္ကလည္း၊ သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာ ဟူ၍ ေဟာဆိုထားခဲ့ေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေခါင္းတံုးရိတ္၍ အက်င့္သီလကို က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ဆံက်စ္ထိုး၍၊ အက်င့္က်င့္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္။ မိမိတို႔၏ အတြင္း၌ ရွိေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားတို႔ကို၎၊ မသန္႔ရွင္း မစင္ၾကယ္ေစႏိုင္ေၾကာင္းကို၊ ပိဋကတ္က်မ္းတို႔ကျပဆိုသည္။ ျပဆိုေသာအရာကို ပထမ ပိုင္းတြင္ ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း သိလိုပါက ကံသံုးပါးျဖင့္ပင္ မိမိကိုယ္ကို မိမိမညာစတမ္း စစ္တမ္းထုတ္ကာ ေနၾကည့္ပါေလ။ 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More