Tuesday, July 14, 2009

၆. ဆဌမရႈေထာင့္

စာေပရႈေထာင့္အျမင္ (Litracy View)
ခရစ္ေတာ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေရးသားထားလွ်င္ ထိုစာေပႏွင့္လက္ေရးမူသည္ လြန္စြာ အေရးၾကီးလွေပသည္။ ယေန႔ကမၻာ့စာေပပညာရွင္ၾကီးမ်ား၏ အထုပၸတၱိမ်ား။ လက္ေရးစာမူမ်ား၊ အာေဘာ္မ်ား၊ ၀ါသနာမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳမူမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေနစဥ္မွာ ထိုမွ ဗုဒၶဘာသာ ပညာရပ္ကိုဆည္းပူးခဲ့ေသာ ပညာရွင္တဦးျဖစ္ေနခဲ့ပါလွ်င္၊ ယေန႔ထိုပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ သူ၏စာမူလက္ေရးတို႔သည္ ကမၻာ့စာေပေလာကမွာ ေနရာယူထားေနေပေတာ့မည္။အထူးသျဖင့္ထင္တိုင္းက်ဲေနေသာ ဘုရားမဲ့၀ါဒီသမားတို႔သည္ ရက္ေပါင္းရာေထာင္ အလႈဴၾကီးေပးကာျပသေနေပလိမ့္မည္။
စာေပဆိုသည္မွာ လူတို႔၏ အသက္ေသြးေၾကာမၾကီး မဟုတ္ပါလား၊ ခရစ္ေတာ္က က်မ္းစာကိုပင္ ဖတ္ရံုႏွင့္ ကယ္တင္ျခင္းမရႏိုင္၊ က်မ္းစာသည္ ငါ၏သက္ေသမ်သာျဖစ္သည္ဟု ဆိုမိန္႔ခဲ့ပါသည္။ ႏွလံုးသား၌သာ မင္ႏွင့္မေရး၊ ၀ိညာဥ္ႏွင့္ေရးေသာ ခရစ္ေတာ္ပါ။
၁. သခင္ေယရႈကိုယ္တိုင္ စာေရးသားမွတ္တမ္းတင္သည္ဟု ဂ်ဴးသမိုင္းတြင္ မေတြ႔ရပါ၊ က်မ္းစာ၌လည္း မေတြ႔ရပါ၊ ပညာပင္မသင္မၾကားေသာေၾကာင့္ စာပင္မေရးဘူးပါ၊ စာေပမေရးတိုင္း ပညာမရွိဟု မဆိုလိုပါ၊ ေဂါတမကိုယ္တိုင္လည္း စာမေရးခဲ့ပါ လူတို႔ကသာ သူ႔အေဟာအေျပာကို မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကျခင္းပါ၊ ထို႔အတူ ခရစ္ေတာ္သည္ ႏုတ္ေတာ္ျဖင့္ ေဟာ္ေတာ္မူ၏။ လူတို႔ကမွတ္တမ္းတင္ျပ၏၊ ေက်ာင္းပင္မေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ ႏွိမ္ေျပာျခင္းျဖင့္ လက္သမားသား မဟုတ္ေလာဟုပင္ တိုင္းထြာေျပာခဲ့ၾကပါသည္။
၂. က်မ္းစာအရ ေယာ ၈း၆ တြင္ ေယရႈသည္ ေအာက္သို႔ငံု႔လွ်ၽက္ လက္ညိဳးေတာ္ႏွင့္ ေျမ၌ေရးသား၍ ေနေတာ္မူ၏။ ဤက်မ္းပိုဒ္၌ သိရသည္မွာ လိင္ကိစၥ၌ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ေနေသာ မိန္းမအား ေယရႈထံသို႔ ေခၚလာျပီး ေထင္ေခ်ာက္ဆင္ေမးျမန္းခန္းမွျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ သူ၏ သက္ေတာ္စဥ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး၌ မည္သည့္စာေပကိုမွ် ေရးသားျဖန္႔ေ၀ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ ယခုလို ေျမၾကီးေပၚမွာ မိမိလက္ညိဳးေတာ္ႏွင့္ ႏွစ္ၾကိမ္မ် ေရးျခစ္ခဲ့ဘူးသည္ကိုသာ က်မ္းစာ၌ ဖတ္ရႈရပါသည္။ ေပ၊ စာရြက္၊ ေက်ာက္ထက္အကၡရာ မတင္ခဲ့ဘူးပါ။
ယုဒတို႔ထံုးစံအရ အိမ္ေထာင္ဆိုသည္မွာ မိသားစု၏ ပထမဆံုးေသာ ပညာဆည္းပူးရာ၊ ပညာရွာေဖြ သိူမွီးရာ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္းသည္ လက္ဦးေက်ာင္းျဖစ္သည္။ မိဘမ်ားက ဘုရားသခင္အေၾကာင္းႏွင့္ သိမွတ္ဖြယ္ရာတို႔ကို သားသမီးတို႔အား အလႊတ္က်က္မွတ္ေစ၍ သင္ၾကားေပးခဲ့ၾကသည္။ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ားကို ေယရႈမသင္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္တြင္း၌ပင္ မိဘပညာေရးေတာ့ရွိေပသည္။
လုကာ ၄း၁၆-၂၂ ၾကီးပြားေတာ္မူရာ နာဇရက္ျမိဳ႔သို႔ ေရာက္ျပန္လွ်င္ ထံုးစံေတာ္ရွိသည့္အတိုင္း ဥပုဒ္ေန႔၌ တရားဇရပ္ သို႔၀င္၍ က်မ္းစာဖတ္ရြတ္ျခင္းငွာ ထေတာ္မူ၏။ ဇရပ္ေစာင့္သည္ ပေရာဖက္ ေဟရွာယ၏ က်မ္းစာလိပ္ကို ေပစည္ျဖစ္၍ က်မ္းစာကို ဖြင့္ေတာ္မူလွ်င္ ေတြ႔ေသာအခ်က္ကား ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ငါ့အေပၚ၌တည္ေတာ္မူ၏ အေၾကာင္းမူကား ဆင္းရဲသားတို႔အား ၀မ္းေျမာက္စရာ သတင္းကို ၾကားေျပာေစျခင္းငွာ ငါ့ကိုဘိသိပ္ေပးေတာ္မူျပီ။
ေၾကမြေသာသူတို႔၏ အနာကိုေပ်ာက္ေစျခင္း ငွါလည္းေကာင္း လြတ္ျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ မ်က္စိကန္းေသာ သူတို႔အား ျပန္ျမင္ေစျခင္းအေၾကာင္း ငွါလည္းေကာင္း ထာ၀ရဘုရား၏ မဂၤလာႏွစ္ကာလကို ၾကားေျပာေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း ငါ့ကိုေစလႊတ္ေတာ္မူျပီ ဟုလာသတည္း။ က်မ္းစာလိပ္ကို ဇရပ္ေစာင့္အားေပးျပီးမွ ထိုင္ေတာ္မူ၏။ ဇရပ္၌ရွိေသာ သူအေပါင္းတို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ရႈလွ်က္ေနၾက၏။ ေယရႈကလည္း ယေန႔ပင္ ဤက်မ္းစာခ်က္သည္ သင္တို႔ၾကားရသည့္ အတိုင္းျပည့္စံုေလျပီ ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထိုသူအေပါင္းတို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္ကို၀န္ခံ၍ တင့္တယ္ေလွ်က္ပတ္ေသာ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္စကားကို အံ့ၾသခ်ီးမြမ္းလွ်က္၊ ဤသူသည္ ေယာသပ္၏သား မဟုတ္တံုေလာဟုဆိုၾက၏။ အထက္မွသိရသည္မွာ…….
၁. ၾကီးပြားေတာ္မူရာ နာဇရက္ျမိဳ႔ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ နာဇရပ္ျမိဳ႔၌ အျမဲေနထိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ အျခားျပည္ပသို႔မသြား။
၂. ထံုးစံရွိသည့္အတိုင္း ဥပုဒ္ေန႔၌ တရားဇရပ္တြင္ က်မ္းစာလိပ္ကိုသာ ဖတ္ၾကားေၾကာင္း သိရ၏။ အျခားစာေပ၊ တရားမေဟာ၊ မဖတ္မၾကား၊ စကၠဴမသံုး။
၃. ဖတ္ေသာက်မ္းပိုဒ္သည္ ေယရႈအားညြန္းဆိုေသာ က်မ္းစာလိပ္ျဖစ္ျပီး။ ေယရႈက ယေန႔ပင္ ဤက်မ္းစာခ်က္သည္ သင္တို႔ၾကားသည့္အတိုင္း ျပည့္စံုေပျပီဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အေမာခံ၊ အပင္ပန္းခံ၍ လိမ္လည္ဇာတ္လမ္းဆင္ေနပါမည္လား။ တရားသမား၊ ဘုရားတရားတို႔က အခုတမ်ိဳဳး ေတာ္ၾကာတမ်ိဳးေျပာပါက အဘယ္မွာလွ်င္ ေကာင္းပါေတာ့အံ့နည္း။
၄. လုအေပါင္းတို႔ ေထာက္ခံမူပင္ ထိုအခ်ိန္ကပင္ရရွိခဲ့သည္။

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More